Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) saopštilo je da je, prema uporednom merenju i analizi parametara kvaliteta poštanskih ekspres usluga, prosečno vreme prenosa ekspres pošiljaka u Srbiji 1,21 dan.
Uporedno merenje, koje je u periodu od oktobra do decembra 2024. godine sprovedeno kod pet poštanskih operatora, pokazalo je da je prosečno vreme potrebno za uspostavljanje komunikacije sa operaterom Call centra prilikom zahteva za preuzimanje pošiljke na adresi jedan minut i 25 sekundi, dok je prosečno vreme od podnošenja zahteva za preuzimanje pošiljaka do dolaska kurira na adresu četiri sata i 23 minuta. Ukazano je i da 24,19 odsto zahteva za preuzimanje pošiljaka nije realizovano (odbijeno odmah prilikom poziva Call centra ili kurir nije došao da preuzme pošiljku), da je 83,31 odsto pošiljaka uručeno u roku od dana, 0,59 odsto pošiljaka je imalo vreme prenosa duže od pet dana, dok je 0,26 odsto pošiljaka izgubljeno, a 0,99 odsto pošiljaka je ostalo neuručeno, po raznim osnovama, od kojih je većina vraćena pošiljaocima.
Istaknuto je da je osnovni cilj uporednog merenja bio da se korisnicima usluga pruži uvid u kvalitet obavljanja ekspres usluga u Srbiji, da se operatorima posredno ukaže koje procese poslovanja treba unaprediti kako bi povećali nivo kvaliteta usluge. Takođe, dobijeni uporedni rezultati treba da doprinesu podsticanju konkurencije na tržištu ekspres usluga, odnosno da unapredi kvaliteta usluga u ovoj oblasti. Podseća se da RATEL sprovodi merenja u kontinuitetu od 2022. godine, tako da je sačinjen i Izveštaj o rezulatima uporednog merenja kvaliteta pružanja ekspres usluga za period 2022 – 2024. godine.