Dijabetološki savez Srbije saopštio je danas da je pokrenuo višenedeljnu kampanju „Javnost treba da zna“ o podizanju svesti o tom zdravstvenom problemu sa kojim u Srbiji živi oko 800.000 ljudi, od čega oko 250.000 ni ne zna da ima tu bolest.

Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, opšta stopa smrtnosti u Srbiji u prethodnih deset godina porasla je za 3,2 odsto, u oblasti malignih tumora 2,3 odsto, dok je u slučaju dijabetesa taj rast čak 20 odsto. „Osobe sa dijabetesom imaju dvostruko veći rizik od smrti u poređenju sa populacijom bez dijabetesa, a koliko je situacija alarmantna pokazuje i podatak da je stopa smrtnosti od dijabetesa u Srbiji dvostruko veća od evropskog proseka“, navodi se u saopštenju.

Predsednik Dijabetološkog saveza Aleksandar Opačić naveo je da su kampanju pokrenuli u cilju da društvo u celini i zdravstveni sistem prepoznaju dijabetes kao prioritetni zdravstveni izazov, kako bi svi zajedno radili na unapređenju dijabetološke zdravstvene zaštite u Srbiji. „Dijabetes se neretko naziva ‘tihi ubica’, a nama se čini da se informacije o ovoj bolesti nekako tiho i nečujno provlače u javnosti… Uprkos tome, javnost ne zna mnogo o tome koliko je situacija sa dijabetesom teška, koliko mladih sve više oboleva i šta je sve potrebno uraditi da se ovoj bolesti, koja se naziva pandemijom XXI veka, stane na put“, dodao je.

Kampanja će trajati šest nedelja, a kroz različite aktivnosti u javnosti i medijima, kao i kreiranje posebnog edukativnog i informativnog vebsajta (javnostdazna.rs), Dijabetološki savez Srbije nastojaće da istakne važnost prevencije, dijagnostike i pravovremenog lečenja dijabetesa.