Više od 250 izlagača iz deset zemalja, uz stotine poslovnih susreta, prezentacija i gastro programa, obeležilo je 56. Međunarodni sajam turizma održan od 27. do 29. novembra na Novosadskom sajmu.
Posetioci su imali priliku da otkriju nove destinacije, iskoriste sajamske popuste i uživaju u obimnom pratećem sadržaju. Najveća turistička manifestacija u Vojvodini privukla je izlagače iz Srbije i regiona, uz ponudu aranžmana, domaćih i inostranih gastronomskih proizvoda, vinske prezentacije, kao i programe namenjene ljubiteljima kulturnog, ruralnog, zdravstvenog i omladinskog turizma.
Posebnu vrednost Sajma doneo je Hosted Buyer program Novosadskog sajma i Turističke organizacije Grada Novog Sada. Tokom tri dana, 11 turoperatora održalo je oko 100 poslovnih sastanaka sa 67 učesnika iz deset zemalja — što je ocenjeno kao značajan podsticaj za razvoj turističke razmene u regionu. U okviru sajma organizovano je obimno ocenjivanje turističkih usluga, objekata i ponude. Dodeljeno je više od 420 priznanja, zlatnih medalja, plaketa i pehara, dok su dva Velika šampionska pehara otišla u Budvu i Beograd.
Održan je 35. Zbor ugostiteljskih i turističkih radnika Srbije, na kom je učestvovalo 40 takmičara iz srednjih škola i ugostiteljskih objekata. Najuspešniji su bili učenici škole „Svetozar Miletić“ iz Novog Sada. Premijerno je održana i „Vojvođanska berza ukusa“, koja je okupila tridesetak malih proizvođača iz cele pokrajine.
Kao zemlja partner, Severna Makedonija predstavila je svoje najveće turističke aduti – Ohridsko jezero, Skoplje, Mavrovo, Prespu, nacionalne parkove i gastronomiju. Bogat program obuhvatio je prezentacije, radionice i susrete sa turističkim radnicima, uz naglasak na kulturnom nasleđu i autentičnim vrednostima ove destinacije.
Prateći Sajam zapošljavanja okupio je 32 kompanije sa 257 otvorenih pozicija, uglavnom u hotelijerstvu, administraciji, građevinarstvu i mašinskoj industriji. Sajamska uprava navodi da je štandove poslodavaca posetilo oko hiljadu zainteresovanih.
Prema oceni Novosadskog sajma, interesovanje i zadovoljstvo izlagača pokazuju da ova manifestacija ostaje ključni događaj za turističku privredu regiona, kao i važan prostor za povezivanje profesionalaca i predstavljanje nove ponude javnosti.






































































