EXIT festival još jednom je potvrdio svoju posvećenost održivosti kroz kampanju „Be the Recycling Superstar“, realizovanu u okviru Green EXIT platforme. Ovogodišnja akcija reciklaže oborila je sve prethodne rekorde – prikupljeno je blizu 50.000 jedinica prazne ambalaže, i to zahvaljujući inovativnom sistemu Smart Flex Return i TOMRA reciklažnim automatima.

Najveći broj ambalaže sakupljen je uz pomoć mobilnih timova sa rančevima u okviru Smart Flex Return sistema, uz dodatni doprinos ostvaren kroz dva TOMRA reciklažna automata postavljena unutar festivalskih zona kod bina Tesla Universe (Main) i Fusion. Najviše je prikupljeno limenki, potom PET flaša, te plastičnih čaša. Ono što je ovu kampanju učinilo posebno uspešnom nije samo količina prikupljene ambalaže, već i angažman posetilaca. Mnogi su sami prilazili mobilnim timovima da predaju ambalažu, dok su je neki sakupljali u prolazu, pokazujući visok nivo svesti o važnosti reciklaže. EXIT festival i EXIT Fondacija već petu godinu za redom sprovode ovu kampanju, kroz platformu Green EXIT, u saradnji sa partnerima Ball Corporation pod programom „Svaka limenka se računa”, uz podršku partnera HEINEKEN Srbija, Ekostar Pak, Coca-Cola, Solagro Smart Recycling i TOMRA.

Pored ove aktivnosti, u sklopu Green EXIT platforme, a pod sloganom „Zajedno do cilja” sprovedene su i druge koje su za cilj imale podizanje svesti o važnosti zaštite i unapređenja životne sredine. Po prvi put, na ovogodišnjem EXIT festivalu posetioci su imali priliku da koriste Emergency EXIT & 25 Year EXIT Legacy besplatne brendirane višekratne čaše koje su bile dostupne ekskluzivno prvog dana, 10. jula, uz Emergency Exit performans na Tesla Universe bini. Kao deo programa otvaranja, organizovana je i eko modna revija „WASTELAND: From Waste to Wonder”, Rajmonde Zajmi, renomirane eko-edukatorke i umetnice iz Albanije, koja koristi recikliranu modu kao sredstvo za prenošenje ekoloških poruka još od 2013. godine. Studentkinje novosadskog Fakulteta tehničkih nauka za ovu priliku odenule su haljine – nosiva umetnička dela napravljenih od otpada – plastičnih čaša, kapsula za kafu, banera, slamčica, pa čak i ambalaže od Kinder jaja – od kojih svaki nosi poruku o prekomernoj potrošnji, zagađenju i mogućnosti transformacije. U sklopu istog programa, tokom trajanja festivala izvedena je još jedna umetnička intervencija pod imenom „Kolektivne vizuelne naracije na EXIT festivalu” koja je nosila ekološke poruke.I ove godine posetioci EXIT kampa imali su priliku da koriste održive proizvode za negu kose i tela, koje obezbeđuje partnerska organizacija 123zero, a u sklopu evropskog projekta INSPIRE.