Nenad Budimović – Tempo i količina izvoza junećeg mesa iz Srbije varira

0
117

Nenad Budimović, sekretar Udruženja za stočarstvo i preradu stočarskih prozvoda Privredne komore Srbije je rekao da je glavno tržište Srbije za izvoz junećeg mesa Turska, ali da i to tržište treba dalje razvijati i uvoditi nova tržišta poput Kine.

Prodaja junadi pogođena je epidemijom korona virusa i posledice epidemije su dovele domaće stočare u velike probleme. Stočari ne znaju kako da pokriju velike troškove ulaganja, jer su tržišta zatvorena zbog restriktivnih epidemioloških mera. Stočari se nadaju da će im vlada preko robnih rezervi nastaviti otkup tovljenih junadi. Koji su još problemi koji pogađaju srpsko stočarstvo upitali smo sekretara Udruženja za stočarstvo i preradu stočarskih proizvoda Privredne komore Srbije Nenada Budimovića.

Broj goveda za priplod u našoj zemlji svake godine se smanjuje i ako stočari uspeju da zadrže stado od 560.000 grla, to će omogućiti da u tovu Srbija ima najmanje 280.000 junadi koje može ponuditi na stranom tržištu. Ovaj broj može biti i veći, jer se na tržištima prihvata i meso od junica, pogotovo u Italiji. Najavljen je i izvoz goveđeg mesa za Tursku, što može da ubrza smanjenje broja priplodnih grla. To je bio i povod da Udruženje „Agroprofit” otvori berzu za prodaju krava. Cilj je da plotkinje koje su sposobne za reprodukciju ostanu u zemlji kod domaćeg, novog, vlasnika, a ne da završe u klanici i izvozu. Nameru i odluku da odustanu od tova junadi u ovoj godini, pored poskupljenja stočne hrane, pojedina gazdinstva sada preispituju. Razlog za moguću promenu mišljenja oni vide u najavi Branislava Nedimovića, ministra poljoprivrede, o potencijalnom izvozu junećeg mesa u Iran i Kinu. Nenad Budimović, sekretar Udruženja za stočarstvo i preradu stočarskih prozvoda Privredne komore Srbije rekao je da je od izuzetnog značaja proširiti inostrano tržište za izvoz junećeg mesa. Što se izvoza u Evropsku uniju tiče, on je naglasio da treba raditi na otklanjanju opterećenja koja pri izvozu ima Srbija, a nema Hrvatska, ali i da treba razvijati tržište u Turskoj i proceniti rentabilnost izvoza u Kinu.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here