Batut – Od raka dojke u proseku godišnje umrlo više od 1.700 žena u periodu od 2016. do 2021.

0
30

Institut za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović Batut” saopštio je, povodom 20. marta Nacionalnog dana borbe protiv raka dojke, da se od 2016. do 2021. godine u Srbije prosečno godišnje registruje 4.480 novoobolelih žena od ove vrste tumora, a u proseku su godišnje u tom periodu od ove vrste raka umrle 1.722 žene.

Prema podacima Batuta, u Srbiji je 2021. godine registrovano je 4.447 novoobolelih i 1.765 umrlih žena od raka dojke.   Rak dojke je najčešće dijagnostikovano maligno oboljenje kod žena širom sveta i predstavlja najčešći maligni tumor u obolevanju i umiranju kod žena u Srbiji. Kada se otkrije na vreme, rak dojke je izlečiv u više od 90 slučajeva, lečenje je kraće i efikasnije, a kvalitet života obolelih i lečenih žena znatno bolji.

Prema poslednjim dostupnim podacima Svetske zdravstvene organizacije i procenama Međunarodne agencije za istraživanje raka za 2022. godinu, u svetu je registrovano oko 2.297.000 novoobolelih žena svih uzrasta od karcinoma dojke, dok je oko 666.000 žena umrlo od ove bolesti. Žene u Srbiji se, prema procenama Globalne inicijative za rak dojke Svetske zdravstvene organizacije (WHO Global Breast Cancer Initiative), nalaze u srednjem riziku od obolevanja i visokom riziku od umiranja od ove maligne lokalizacije. U proteklih pet godina, uprkos varijacijama u stopama incidencije i mortaliteta, registruje se blago smanjenje stopa obolevanja i umiranja od raka dojke kod žena, navodi Batut.   Rak dojke se češće javlja u uzrastu posle 40. godine, ali najviše uzrasno-specifične stope obolevanja su u proseku registrovane u uzrastu od 65. do 74. godine.   U slučaju umiranja registrovane stope mortaliteta proporcionalno rastu počev od 45. godine i najviše su u uzrastu 75 i više godina.

Organizovani skrining raka dojke se u Srbiji sprovodi od decembra 2012. godine i do sada je u program uključeno 40 opština, uz dodatno angažovanje mobilnih mamografa na terenu, da bi skrining mamografija postala dostupna što većem broju žena. Rad mobilnog mamografa u okviru kampanje “Hajde da imamo vremena za pregled” sprovode zajedno Institut za javno zdravlje Srbije, Ministarstvo zdravlja i Republički fond za zdravstveno osiguranje, uz podršku Fonda B92 i kompanije Grand kafa.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here