Nenad Kulačin – Tragična predizborna kampanja

0
131

Protekla predizborna kampanja i ponašanje medija u kampanji je tragično, ocenio je novinar Nenad Kulačin.

Rezultati izbora u velikoj meri zavise od medijske slike koja se stvara u predizbornoj kampanji. Kada su uslovi fer i opozicija i vlast imaju podjednake uslove da predstave svoje programe u medijima ali u našoj zemlji to nije slučaj, smatra novinar Nenad Kulačin.

Programski direktor Newsmax Adria Slobodan Georgiev ocenjuje da nisu postojali normalni uslovi za izveštavanje tokom aktuelne predizborne kampanje zato što „prethodnih deset godina mediji koji su pod kontrolom nisu dozvolili da se razgovara o tome kako se živi u Srbiji, već se bave propagandom“. On je dodao da je propuštena šansa tokom poslednje dve i po godine, od trenutka kada je EU počela da posreduje između vlasti i opozicije, a da su u tom procesu mediji trebali da imaju značajniju ulogu. Kako komentariše položaj medija tokom predizborne kampanje pitali smo novinara Nenada Kulačina.

Predsednik Privremenog nadzornog tela za praćenje medija u toku izborne kampanje Rade Veljanovski izjavio je da postoji pomak u medijima što se tiče poštovanja pravila izborne utakmice, ali je dodao da bi voleo da taj pomak bude početak koji će razvojno da se poboljšava do narednih izbora i za buduća vremena. On je ocenio i da je dobro što su pojedini opozicioni političari otišli na televizije koje su naklonjene vlastima, ali i da je loše što predsednik Aleksandar Vučić nije želeo da se pojavi na TV N1.

Na pitanje kakve su njegove procene o kampanji za nama, Veljanovski je u Novom danu N1 rekao:

„Ako posmatramo period do raspisivanja izbora, do 15. februara, nema sumnje da je bilo kao što je bilo i prethodnih izbora – apsolutna dominacija predstavnika vlasti u medijima i potpuna zamemarenost predstavnika opozicije. Od momenta raspisivanja izbora, što su se približavali izbori, to je bilo sve bolje i uravnotežnije“.

Za taj period, kako je dodao, postoje preciznija pravila u dva dokumenta – Preporuke komercijalnim pružaocima medijskih usluga i Pravilnik za javne servise i mediji su se sve više držali toga.

“Ne može se izvući zaključak da je to doprinelo stvarno dobroj situaciji, uravnoteženosti i balansu ali nagoveštaja i poboljšajnja ima”, kaže Veljanovski.

Prema oceni privremenog nadzornog tela za praćenje medija u toku izborne kampanje, zabeležena je veća prisutnost vlasti u medijima, koja se kretala od 26 do 46 odsto. On je povodom tog podatka rekao da je prisustvo nosilaca javnih funkcija činjenica – nešto o čemu nema spora i da je i monitoring REM-a to pokazao da ih je bilo između 26 i 40 procenata.

Dve – tri nedelje pred izbore taj procenat je bio oko 35 posto i nema sumnje da ima prekomernog pojavljivanja javnih funkcionera, kao i da nije poštovana odredba iz oba dokumenta, te da je tu dat privilegovan položaj nosiocima javnih funkcija.

Upitan da li je, pošto je zabeležena veća prisutnost vlasti u medijima, direktna posledica toga rezultat na izborima, Veljanovski kaže da je za odgovor na to pitanje potrebna detaljna analiza, ali da moramo da konstatujemo da je oličenje vlasti pre svega predsednik države i da je njega bilo nešto više nego ostalih funkcionera i predstavnika vlasti.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here