Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije organizovali su  nastup dvadeset sedam domaćih kompanija, u okviru nacionalnog štanda, na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije „SIAL“ koji se održava u Parizu do 25. oktobra.

Na ovogodišnjem sajmu „SIAL 2018“ kompanije  iz Srbije predstavile su svoje proizvodne programe na dva nacionalna štanda i to u Hali predviđenoj za nacionalne paviljone i u Hali za zamrznute proizvode na nacionalnom štandu površine sto osam m². Nastup na međunarodnom sajmu omogućava izlagačima da predstave svoje proizvode i plasiraju ih na nova tržišta, kao i da pospeše postojeće i steknu nove poslovne kontakte. Tradicionalno učešće srpskih kompanija na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u svetu, direktno doprinosi kvalitetnijem pozicioniranju srpskih brendova i ukupnom izvozu.

 

„SIAL‚‚ je vodeći međunarodni sajam koji se održava svake druge godine, iz oblasti prehrambene industrije na tržištu Francuske i Evropske unije. U 2016.g. sajam je posetilo skoro sto pedeset šest hiljada specijalizovanih kupaca i distributera iz sto devedeset četiri zemlje, od kojih su sedamdeset jedan odsto donosioci odluka koji su tokom pet dana trajanja sajma imali cilj da nađu nove dobavljače.

Ove godine na sajmu svoje proizvode predstavlja više od sedam hiljada izlagača iz sto devet zemalja. Sajam se održava od 1964. godine i čini ga nekoliko tematskih celina odvojenih po paviljonima – nacionalni paviljoni i regije sveta, voće i povrće, alkohol i vino, zamrznuti proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, meso i riba i drugo, a pokazao se kao idealan za potpisivanje ugovora, promociju proizvoda i istraživanje tržišta, i kao takav ima dugogodišnju uspešnu tradiciju pri realizaciji izvoznih poslova.

Francuska,  tržište od oko šezdeset sedam  miliona stanovnika, za srpske privrednike predstavlja i svojevrstan prozor i iskorak u zemlje Severne Afrike. Bivše francuske kolonije- Alžir, Tunis, Maroko i dalje su tradicionalno okrenute jezikom, blizinom i trgovačkim vezama francuskom tržištu.

Tržište Francuske je potpuno otvoreno ali sa izuzetno visokom tržišnim zahtevima zbog najšire moguće ponude i visoke konkurencije pa su ulaz na tržište, trajno prisustvo i razvoj uslovljeni ne samo kvalitetom proizvoda ili usluge, već i dobrim poznavanjem privrednog ambijenta i poslovne kulture.

Od srpskih proizvoda, trenutno najbolji plasman u Francuskoj imaju povrće i voće, pre svega smrznuto, i to malina, kupina i višnja. Malina učestvuje  sa trinaest koma  četiri  odsto u izvozu.

Sajam SIAL predstavlja drugi najznačajniji sajam u EU i mesto za ostvarivanje mnogobrojnih poslovnih kontakata među kojima i sa predstavnicima trgovinskih lanaca  u Francuskoj i dobavljačkih lanaca velikih svetskih kompanija. Ove godine je iskazan najveći interes srpskih kompanija za učešće na pomenutom sajmu.