Dragoljub Bakić – Metro je priča koja zaživi pred svake izbore

0
196

Arhitekta Dragoljub Bakić je rekao da beogradski metro, tako kako je planiran sa 40 km ispod zemlje, nije isplativ i da je mišljenja da se taj projekat, o kome se govori više od 50 godina bez rezultata,  neće realizovati.

Više decenija unazad pričalo se o izgradnji metroa u Beogradu, koji su do sada pominjale gotovo sve gradske vlasti, ali se od ideje nije mnogo odmaklo. Aktuelna vlast je u više navrata najavljivala početak radova, čak su se štampale i karte za budući metro pred izbore, ali se sa izgradnjom nije počelo. 22. januara 2021. godine potpisan je još jedan memorandum o projektu Beogradski metro sa francuskim i kineskim kompanijama. Novinu u odnosu na prethodne najave predstavljaju i trase metroa. Zamolili smo arhitektu Dragoljuba Bakića da prokomentariše ovaj najavljeni projekat.

Memorandumom koji je potpisan 22. januara 2021. godine vlasti su ponovo aktuelizovale priču o izgradnji metroa u Beogradu. Ovaj memorandum potpisali su ministar finansija Siniša Mali, direktor JKP Beogradski metro i voz Stanko Kantar, potpredsednik francuske grupe Almstom, generalni direktor u francuskoj kompaniji Ežis rejl i predstavnik kineske kompanije Pauer Čajna. Njime je usaglašeno i da će Francuzi raditi isporuku vozova i elektromašinskih podsistema, odnosno opremu metroa, a kineska kompanija će izvoditi radove. Ministar Siniša Mali je najavio za novembar ove godine početak gradnje prve linije, koja će povezivati Železnik i Mirijevo, a biće gotova 2028. godine. U međuvremenu će, prema njegovim rečima, početi gradnja druge linije – od Mirijeva do Zemuna, a radi se i na konceptu treće linije metroa koja će povezati one delove grada koji nisu obuhvaćeni prethodno navedenim linijama. Najavljeno je i proširenje šinskog sistema, povezivanje sa prigradskim naseljima i spajanje sa železnicom do Pančeva. Arhitekta Dragoljub Bakić je rekao da sumnja u ostvarivost ovih ideja, zbog toga što je potrebno uraditi i studiju o isplativosti metroa, a prema njegovim rečima, potrebno je mnogo više putnika i vožnji na ključnim lokacijama u Beogradu da bi metro bio isplativ. On je dodao i da je to priča koja se koristi kao promocija pre svakih izbora i da se o izgradnji metroa govori više od 50 godina unazad, ali da po tom pitanju ništa nije učinjeno.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here