Žalbe potrošača u Srbiji

0
50

Potrošači u Srbiji se, prema podacima Ministarstva poljoprivrede, najviše žale na miris, boju i ukus hrane, zatim na istek rokova hrane u prodaji ili nedostatak deklaracije na izloženoj hrani.

U ministarstvu tvrde da se podjednako kontrolišu namirnice uvoznog i domaćeg porekla, pijace i sve vrste prehrambenih prodavnica. Kako je objavio portal Biznis i finansije, Tržišna inspekcija navodi da protekle godine u većim gradovima nisu imali nijednu prijavu vezanu za prodaju robe na zelenim pijacama, ali su dobili manji broj prijava koje su se odnosile na prodaju u hipermarketima. Potrošači su se najviše žalili da cena koja je istaknuta na robi, nije ista i na kasi. Republička veterinarska inspekcija kontroliše bezbednost i kvalitet hrane životinjskog porekla u svim objektima koji stavljaju hranu životinjskog porekla u promet, poput mesara, ribarnica, prodavnica mlečnih proizvoda itd.

Poljoprivredna inspekcija na pijacama kontroliše promet alkoholnih pića u rinfuznom stanju, a u trgovinskim objektima hranu biljnog porekla, alkoholna i bezalkoholna pića u originalnom pakovanju. Postoji i fitosanitarna inspekcija, koja kontroliše svaku pošiljku svežeg voća i povrća prilikom uvoza.

U Ministarstvu poljoprivrede su  istakli da se sve inspekcije kontrole bezbednosti i kvaliteta hrane u prometu obavljaju redovno i kontinuirano, po operativnom godišnjem planu.

Inspekcije koje su u nadležnosti tog ministarstva, veterinarska, poljoprivredna i fitosanitarna, tokom 2019. godine su kroz redovne i vanredne kontrole obavile više od sto hiljada kontrola. Sa tržišta su povukle hranu koja nije bezbedna za potrošače, „zbog nedostataka u sledljivosti proizvoda, isteka roka trajanja, nepropisnog deklarisanja, neispunjavanja uslova za proizvodnju ili nepoštovanja odnosno neusklađenosti sa zakonskim propisima kao i drugih neusaglašenosti.

S druge strane, tržišna inspekcija, koja je pod upravom Ministarstva trgovine, vodi računa da na pijacama robu prodaju samo legalni trgovci, zbog čega obavljaju kontrolu i preventivni nadzor i kod organizatora pijaca. U Odeljenju za kontrolu prometa, sprečavanje nelojalne konkurencije i zaštitu potrošača tog ministarstva si istakli da su u prethodnoj godini inspektori tokom ukupno 160 kontrola utvrdili propuste kod 43 organizatora pijaca i dali preporuke kako da se oni otklone.

Kako je navedeno ,pojedini organizatori pijace nisu na pijaci obezbedili kontrolnu vagu na kojoj se vrši provera mase kupljene robe. Zatim, nisu obezbedili uslove za prisustvo i rad nadležnih inspekcija za sve vreme pijačne trgovine, nije jasno obeležen i izdvojen pijačni prostor od okolnog prostora, takođe, nisu vidno istaknuti dani i vreme pijačne trgovine.

Po prijavama potrošača postupaju tržišni inspektori raspoređeni u 23 odeljenja na teritoriji Srbije. Interesantno je, međutim, da tokom 2019. godine tržišna inspekcija nije primila nijednu prijavu vezanu za nepravilnosti na pijaci.

Tržišna inspekcija je prošle godine kontrolisala i promet kafe na pijacama i u hipermarketima. Oko 100 inspektora je obavilo više od 670 kontrola prometa kafe i zbog utvrđenih nepravilnosti doneto je 40 rešenja da se one otklone ili roba stavi van prometa. Inspektori su podneli 34 zahteva sudu za pokretanje prekršajnog postupka, stavljeno je 32 kilograma kafe van prometa i oduzeto je 26 kilograma kafe od četiri neregistrovana fizička lica.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here