Tatjana Macura o temama tokom predizborne kampanje

0
296

Koje će teme biti posle izbora u centru pažnje javnosti, zavisi od mnogo faktora. Nažalost nije omogućena sadržajna rasprava o najbitnijim društvenim temama tokom predizborne kampanje, rekla je Tatjana Macura kopredsednica Stranke moderne Srbije.

Predizborna kampanja bila je kratka i pod uticajem posledica epidemija virusa korona. Aktuelne teme bile su one o zdravstvu i ekonomiji. Da li je omogućena sadržajna rasprava o najbitinijim društvenim temama tokom predizborne kampanje?

Uz otklanjanje neposrednih ekonomskih posledica korone, morali bismo da otklanjamo i posledice neproduktivnog sistema i aktuelne razvojne i ekonomske politike. Prvi korak je objektivna ocena stanja ekonomije, a drugi – jasni razvojni prioriteti, ocenio je ekonomista Vojislav Guzina.

MMF nam zbog korone predviđa pad bruto domaćeg proizvoda (BDP) od tri odsto, a za iduću godinu rast od 7,5 odsto. Skoro da je nadmašio predviđanja naše vlasti da ćemo se sa ekonomskim posledicama korone lakše izboriti od mnogih drugih i da ćemo potom opet krenuti s najvišim stopama rasta u Evropi.

Međutim, ako se može suditi po onom što statistike pokazuju, nemamo osnova za optimizam, pogotovo ako se obistini veća kriza na globalnom nivou. Naime, niz statističkih podataka, pažljivo iščitanih, jasno ukazuje da nam rast BDP-a poslednjih godina, suficit budžeta, visoke investicije, niži javni dug i jak dinar nisu aduti za optimističke izjave i prognoze.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here