Milioni iz budžeta za promociju “ekonomskog tigra”

0
52

OTKRIVAMO: Kako neravnopravnom raspodelom državnog novca vlast finansijski pokušava da oslabi KTV televiziju.

Veliki deo novca, koji pripada stanovnicima Srbije, sadašnji režim je iskoristio za kupovinu medija. Tako su po nalogu Aleksandra Vučića, novcem Telekoma, kupljene dve televizije sa nacionalnom frekvencijom – TV Prva i O2. Srpska napredna stranka je takođe, uz pomoć državnog novca iz Telekoma, kupila Kurir, i ostala izdanja Adria medija grupe i otvorila novu televiziju K1. Time su sve televizije sa nacionalnom frekvencijom stavljene pod uredništvo Srpske napredne stranke. Međutim, ni to Aleksandru Vučiću nije bilo dovoljno pa je Srpska napredna stranka krenula u kupovinu i lokalnih i regionalnih televizija i tako smo došli u situaciju da se skoro 99% lokalnih i regionalnih televizija nalazi u rukama vladajućeg režima. Inače, nikada situacija u medijima u Srbiji nije bila takva da vladajuća stranka pod svojom kontrolom ima skoro sve medije i televizije sa nacionalnom frekvencijom i regionalne i lokalne televizije.

Jedna od retkih televizija koju Srpska napredna stranka nije uspela da kupi je KTV televizija i zbog toga poslednjih godina najveći pritisak od svih medija u Srbiji od naprednjačke vlasti trpi naša medijska kuća.

Pritisci policije, tužilaštva i sudstva o kojima smo delom obaveštavali javnost i dalje se sprovode bez pravnog osnova. U nekom od narednih priloga taksativno ćemo nabrojati kroz šta prolazimo i kako naprednjačka vlast u “Zlatnom dobu” pokušava od 2012. godine da uništi KTV televiziju koja ih je sve promovisala kada nisu bili na vlasti i kada su im u svim drugim medijima bila zatvorena vrata.

Pored pritisaka putem policije i tužilaštva koji se nezakonito sprovode od strane čelnika Srpske napredne stranke, drugi vid pritiska u vidu finansijske opstrukcije realizuje se kroz zloupotrebu medijskih konkursa i neravnopravnu raspodelu sredstava.

Naime, u okviru veb aplikacije Centra za održive zajednice može se videti podatak da su Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije i Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama od početka 2015. do septembra 2020. godine za sufinansiranje projekata televizije Santos koja je u većinskom vlasništvu Srpske napredne stranke, izdvojili ubedljivo najviše novca – čak 73.015 evra. Situacija nije nimalo bolja ni na lokalu pa je tako u istom periodu, od 2015. do septembra 2020. godine od opredeljenih 436.618 evra Grad Zrenjanin projekte televizije Santos podržao sa 179.225 evra odnosno 41% ukupnih sredstava dok je televiziji KTV pripalo svega 17%. Čak 22% sredstava dobili su, kako su nazvani na grafikonu Centra za održive zajednice, Kurta i Murta to jest beogradski i novosadski mediji. Favorizovanje režimskih medija od strane grada Zrenjanina bilo je i više nego očigledno i tokom prošle godine kada je televizija Santos dobila 9 miliona dinara, a televizija KTV ni jedan jedini dinar za sufinansiranje projekata. Ove godine, opet po direktivi centrale iz Beograda, televizija Santos je dobila najveći deo kolača namenjenog medijima pa joj je tako dodeljeno čak 4.800.000 dinara od 10 miliona dinara što je 48% opredeljenih sredstava dok je televiziji KTV za realizaciju projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja na teritoriji Grada Zrenjanina u 2021. godini dodeljeno samo 1% sredstava, to jest 100.000 dinara. Da pojasnimo, tokom poslednje dve godine televiziji Santos je za ulepšavanje stvarnosti u korist Srpske napredne stranke i gradske vlasti dodeljeno 117.447 evra dok je televizija KTV, po kazni, za objektivno i istinito izveštavanje građana dobila svega 850 evra.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here