Burna polemika obeležila 22.sednicu Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine

0
57

Na 22. sednici  Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine burnu polemiku izazvala je tačka dnevnog reda koja se odnosila na usvajanje Završnog računu budžeta Pokrajine za 2017. godinu .  Poslanici Srpske radikalne stranke posebno su kritikovali izveštaj o Završnom računu u delu koji se odnosio na privredni razvoj Pokrajine  kao i na konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja u 2017. godini .

Poslanici opozicionih stranaka su tokom rasprave o usvajanju Završnog računa budžeta za prošlu godinu izneli brojne zamerke na preloženi tekst, navodeći da on oslikava karakter I način upravljanja aktuelne vlasti, uz istovremenu ocenu da je upravljanje javnim finasijama u Pokrajini bez jasnog plana I konkretnih rezultata. Poslanik Srpske radikalne stranke Danijel Radić je govoreći o predlogu Završnog računa za prošlu godinu naglasio da ‘’ova vlada nema domaćinski odnos prema javnin finansijama ali I da promene u pokrajinskom Sekretarijatu za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama nisu donele poboljšanja u radu koja su se očekivala.

Odgovarajući na delove diskusije Danijela Radića koji su se odnosili na slobodu I rad medija u pokrajini I na slučaj vlasnice Kanala 9 iz Novog Sada Maje Pavlović , predsednik Vlade Vojvodine Igor Mirović je rekao..

Slučaj gašenja  tv signala Kanala 9 iz Novog Sada bio je proteklih dana u žiži intresovanja javnosti jer je vlasnica te televizijske stanice Maja Pavlović  štrajkovala glađu zbog gašenja signala  ali je istovremeno od nadležnih tražila razgovor o položaju elektronskih medija i neravnopravnim uslovima na tržištu.

Pokrajinski premijer je odgovarajući na primedbe koje je izneo  poslanik Radić ostao pri tvrdnji da u AP Vojvodini’’ ni jedan medij nije dobio milionske iznose na konkursima za  sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja’’.

 Višemilionske iznose dobio je Vladan Stefanović  preko povezanih  firmi :  VTV ComNet Subotica, Euroalfa export-imprt, magazin Dani i Radio Subotica. Ovim firmama je  preko konkursa  dodeljeno ukupno 2 miliona dinara ,a građani se u tačnost podataka  mogu uveriti I na sajtu Pokrajinskog sekretarijata za kulturu. O tome  je Danijel Radić  za skupštinskom govornicom izneo precizne činjenice. Nažalost uprkos pismenog obraćanja skupštini AP Vojvodine radi dostavljanja integralnog snimka sednice Skupštine do dana današnjeg nismo dobili odgovor, a snimak RTV Vojvodine je u delu izlaganja Danijela Radića presečen vremenskom prognozom i iz tog razloga smo morali da citiramo Danijela Radića iz stenografskih beležaka.

Igor Mirović se osvrnuo na javnost u radu Sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama I na mogućnost pristupa svim informacijama koje se tiču medijskih konkursa.

 Tri Stefanovićeve firme prema navodima Nezavisnog društva novinara Vojvodine  2017.godine dobile su više od trećine opredeljenih sredstava za finansiranje medija u Subotici : VTV ComNet u čijem sastavu je TV Subotica dobio je 3,9 miliona, Radio Subotica million i 857 hiljada, a Magazin Dani million i 870 hiljada dinara što ukupno iznosi  više od 7,6 miliona od ukupno dodeljenih 20,5 miliona dinara.

Vladan Stefanović poznatiji je široj javnosti po spornim privatizacijama lokalnih medija u Vojvodini i bliskosti sa SNS, kao i po učešću u spornim komisijama za medijske projekte, a u predizbornom periodu je na TV Subotici intenzivirana promocija istaknutih članova Srpske napredne stranke na svim nivoima vlasti.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here