Najstariji list u Vojvodini prodat za 600 evra

0
78

Dnevnik Vojvodina Press, izdavač novosadskog lista “Dnevnik”, ima novog većinskog vlasnika. Lokalna, novosadska televizija, kupila je to preduzeće za čitavih 600 evra.

U Nezavisnom društvu novinara Vojvodine prodaju lista “Dnevnik” nazivaju političkom igrankom, i upozoravaju da je čitava priča oko prodaje od samog početka netransparenta.

Novi vlasnik lista sa tradicijom dugom 76 godina i danas jedinih dnevnih novina na srpskom jeziku koje izlaze u Vojvodini je novosadska televizija. Prošle nedelje većiniski udeo u preduzeću “Dnevnik Vojvodina Press” kupili su od nemačkog Medien group Balkan GMBH za svega 600 evra, potvrđuje kupoprodajni ugovor do kojeg je došao Krik.
Preostalih 45 odsto u vlasništvu su pet različitih kompanija, među kojima je i građevinska firma “Galens invest”. Inače, i sama novosadska televizija privatizovana je 2015. kada je u njenu vlasničku strukturu ušla kompanija “Srbija danas”. O ovoj kupoprodaji ne žele da govore ni u jednoj od ove dve medijske kuće. Upravo je ovo ćutanje vrlo problematično navode u NDNV.

“Smatram da je samo po sebi veoma neobično da jedan portal niskog intenziteta, veoma blizak vladajućoj stranci, SNS, prvo kupi jednu gradsku televiziju u koju su građani Novog Sada uložili, po mom mišljenju, bespotrebno velike novce, pa onda kupi jedan list sa velikom tradicijom kao što je Dnevnik. Sve to izaziva sumnju, a pogotovo izaziva sumnju što se sve to drži pod velikim velom tajne”, smatra predsednik NDNV Nedim Sejdinović.

List Dnevnik naslednik je “Slobodne Vojvodine”, čije prvo izdanje objavljuju vojvođanski antifašisti još tokom rata 1942. Osamdesetih i devedesetih taj list bio je najčitaniji i najuticajniji u Vojvodini, sa tiražom koji je prelazio 100 hiljada primeraka. 2003. nastaje Dnevnik Vojvodina Press, sa većinskim vlasništvom nemačkog WAZ-a kojim je upravljao Bodo Hombah, nekadašnji koordinator Pakta za stabilnost Jugoistočne Evrope.
Posle toga teško se može pratiti promena u vlasničkoj strukturi Dnevnika, a 2012. od tadašnjeg potpredsenika Vlade Aleksandra Vučića čuli smo da je Dnevnik Vojvodina Press, kao i udeo u Politici i Večernjim novostima kupio vlasnik Farmakoma Miroslav Bogićević za, kako je tada rekao, za potrebe DS. List Dnevnik danas je gotovo zanemarljivog uticaja sa tiražom koji, nezvanično, ne prelazi dve hiljade primeraka.

 

IZVOR:N1

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here